Selasa, 23 September 2014

informasi tentang aku

     Hai temen-temen, seneng nian biso ado di salah sikok dunio internet, aku ni asli wong palembang yang laher di tanggal 05  november 1994. Jangan salah, agek di kiro kalian aku ni lanang, padahal aku betino.
      Nah kawan kawan, yang aku gunoke ni bahaso palembang niann biar kito samo samo pacak berkomunikasi sesamo antar bahaso.
     Dulu aku maseh kecik di besake dengan nenek tersayang aku di daerah indralayo, pertamo aku masuk sekolah di sekolah dasar negeri 1 indralaya utara .waktu jaman aku sekolah SD dulu  ogan ilir samo ogan komering ilir belom di pecah cak sekarang dulu namo nyo maseh oki (ogan komering ilir).
     Tros pas tamat dari SD aku nyambong smp di SMPN 01 indralaya utara.
Di sekolah ini aku bnyak mengenal kawan kawan dari berbagai tempat, dan berbagai golongan salah sikoknyo kawan ku yg dari sumatera barat di kota padang,pertamo dio masuk dio saro nian berkomunikasi dengan bahaso pelembang. Tapi alhamdulilah oleh dio banyak kawan, akher kelas tigo dio biso pake bahaso pelembang yg bener .
      Pas samo samo kami metu dari tingkat smp, terutamo aku, nyambong smk di SMKN 01 gelumbang, aku ambek jurusan peternakan, ngapolah aku mbek jurusan itu ??? Kareno aku ni dulu tu kpengen banyak tahu tentang hewan, terutamo kucing oleh aku ni sayang nian samo koceng. Yang di sano cuma ado jurusan itu. Jadilah aku ambek.
      Setelah selesai sekolah dengan kreteria nilai yang bagus aku nyambong lagi kuliah di STISIPOL  Candradimuka jadi di sini aku mbek jurusan ilmu komunikasi, tepat nya sekarag aku sudah semester limo.  Seneng nian biso kuliah ni, raso nyo kito ni tambah banyak bae pengalaman dan kawan-kawan .
      Mungkin ini bae cerito tentang diri aku, kagek kito ketemu lagi dengan cerito cerito yang maken seru, tenang bae masih banyak epiasode selanjutnyo. Byeeeee... salam manis -dewi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar